Publicitatea tv vs online

Publicitatea tv vs online

Publicitatea online - tendinte generale

Publicitatea online a devenit din 2008 cel mai mare mediu de publicitate in SUA si UK, in urma unui raport dat publicitatii de IAB (Internet Advertising Bureau), PricewaterhouseCoopers si World Advertising Research Centre. Publicitatea online creste si la noi. Tendinta generala de crestere a publicitatii online in defavoarea celei tv nu putea sa ocoleasca Romania.
Conform celei mai recente editii a studiului ROADS ("Romanian Online Advertising Study") realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania, valoarea totala a pietei de publicitate online in Romania a inregistrat o crestere de 70% fata de anul 2007. Incasarile din publicitate ale principalelor posturi de televiziune din Romania sunt in scadere cu peste 20% fata de anul 2008.

Potentialul publicitatii online

Vizitatorii website-urilor percep publicitatea pe internet cel putin la fel de bine ca reclamele TV, se simt atrasi de publicitatea online si o considera un factor care ii influenteaza in luarea deciziilor. In romania exista 5,79 milioane conexiuni de acces la internet. Odata cu cresterea acestora, precum si cu cresterea gradului de informare si a cantitatii de timp pe care oamenii il petrec pe internet, creste si pieta publicitatii online din Romania. Cele mai puternice companii din lume au asigurat ca vor fi o bucata de placinta de internet marketing, precum si pentru un motiv bun.

Costuri reduse publicitate online

Publicitatea pe internet poate fi mult mai ieftina decat in metodele traditionale de publicitate - tv, radio, presa scrisa. Un mic anunt intr-un ziar poate costa mai multe sute de lei. Cu toate acestea, puteti oferta de publicitate pe Google Adds sau pe provideri locali - eTarget, Boom... (n.a. de cautat care sunt mai bune)

Publicitate targhetata

Publicitate targhetata sau pe romaneste bine tintita. Publicitatea online isi ajunge mai usor la publicul tinta, comparativ cu publicitatea tv, care nu poate controla la fel de bine tipul publicului caruia i se adreseaza. Cu cat piata pe care se actioneaza este mai specifica cu atat mai eficienta este publicitatea online, cea tv adresandu-se mai bine pietelor de interes general. O publicitate mai targetata inseamna o mai mare probabilitate de a cumpara. Reclamele folosite in programe precum Google AdWords si AdSense apar pe situri ce prezinta continut de interes pentru piata respectiva.

Urmarirea eficientei reclamelor online

Daca a urmari cat de eficienta este publicitea tv este dificila, in cazul publicitatii online se poate stie exact cate persoane au vizitat situl, au vazut o reclama, au dat click pe ea si au cumparat - adica se poate sti exact eficienta publicitatii online - ROI - return of investment ; si se poate realiza mai usor marirea eficientei lor. Datorita naturii publicitatii online si de capacitatea acesteia de a urmari de a urmari eficienta reclamelor, ratele de conversie de la internet de publicitate sunt de obicei mult mai mari decat cele din tv.